turkhaberci 59 Takipçi | 17 Takip
Kategorilerim

Teknoloji

Kadın

Video

Haber

Aile

Sinema & Tv

Ekonomi Finans

Yaşam

Çocuk

Bilgisayar Oyunları

Sağlık

Eğitim

Deneme

Ünlüler

Moda

Müzik

Spor

Siyaset

Tarih

Turizm Seyahat

Din ve İslam

Diyet ve Zayıflama Kürü







Diğer İçeriklerim (664)
Tüm içeriklerim
Takipçilerim (59)
30 04 2013

Aşık Veysel rakı içerdi.

Aşık Veysel rakı içerdi. |  görsel 1

Türk edebiyatının kazandırdığı şiirlerle en önemli halk ozanları arasında sayılan Âşık Veysel Şatıroğlu’nun 38. ölüm yıldönümü. Çiçek hastalığı yüzünden gözlerini kaybetse de söylediği şiir ve deyişlerle birçok modern sanatçıya da ilham veren Âşık Veysel’i Varlık Dergisi’nde Erdoğan Alkan tarafından kaleme alınan “Âşık Veysel’in İçki Masaları” yazısıyla hatırladık. İşte yazıdan bölümler:  Şairimiz Âşık Veysel Şatıroğlu da içki sevenlerdendi. Günümüzde televizyonlarda, radyolarda, kasetlerde, filmlerde, sahnelerde okunan türkülerinin pek çoğu alkolün esinleri, alkolün ürünleridir. Alevidir Âşık Veysel. Ve Alevilikte içki kutsaldır. Dede’nin yönetimindeki Cem toplantısında çay bardaklarına konan şarap elden ele dolaşır.  İçkisiz Âşık Veysel masası, sofrası olmazdı. 1970 Haziran başları. Âşık’la televizyon filmi çekimi için Sivralan’dayım. Çekimler bitince Âşık’ın elma bahçesinde çilingir sorfarısını kurup nevaleleri serdik. Baktım elleri titriyor. Hpemen rakı doldurdum kadehine ve kadehi eline tutuşturdum.  “Dikle!”  Dikledi, “Allah razı olsun,” dedi. Dana jambonunu attı ağzına. Kameraman Tanju takıldı: “Domuz etinden.”  Aldırmadı Âşık:  “Boşver! Yukarıdan ayrı girseler de aşağıdan aynı çıkıyorlar.”  Biz İç Anadolular sebzeye ve sebze yemeklerine yabancıyız. Pürçüklü dediğimiz havuç, şeker pancarı ve kimi küçük bostanlara ekilen domates, salatalık ve yeşil biberden başka sebze bilmeyiz. İçki sofralında Âşık’ın mezesi de genellikle kıza... Devamı

21 01 2013

Leman Sam:"Osmanlı benim ecdadım falan değil"

Leman Sam:Osmanlı benim ecdadım falan değil |  görsel 1

  Ünlü şarkıcı Leman Sam, Muhteşem Yüzyıl'dan Yılmaz Erdoğan'a TBMM'den kadına şiddete kadar birçok konuda oldukça çarpıcı açıklamalarda bulundu.   Yurt gazetesinden Derya Demir'e konuşan Leman Sam, Muhteşem Yüzyıl dizisiyle ilgili de yorumlarda bulundu. Sam, "Ben zaten Osmanlı'yı tamamen reddediyorum. Osmanlı benim ceddim değildir." dedi.   "OSMANLI'YI REDDEDİYORUM"   Sam, "Televizyonla aranız nasıl? Dizi izliyor musunuz?" sorusuna,   "Kuzey Güney dizisini izliyorum. Kıvanç Tatlıtuğ'u çok başarılı buluyorum. Mankenden oyuncu olmaz, gazeteciden şarkıcı olmaz gibi altını çizerek bazı yargılar ortaya atıyorlar. Herkesin gizli kalmış yetenekleri olabilir. Ben Kıvanç Tatlıtuğ'un herkes bir adım atarken beş adım attığını düşünüyorum. O kadar saygılı ki mesleğine, bence hayatından vazgeçerek emek harcıyor. Çok güzel türkü söylüyor. En önemlisi de bozulmadı, şımarmadı. Medya malzemesi olmadı. Onun çok düzgün bir insan olduğunu düşünüyorum. Muhteşem Yüzyıl ile hiç ilgim yok. Ben zaten Osmanlıyı tamamen reddediyorum. Osmanlı benim ceddim değildir" diye yanıt verdi.   "MECLİS'E GİRSEM DÖVEREK ATARLAR"   Siyasete girmeyi düşündünüz mü? diye sorulan ünlü şarkıcı Leman Sam,   "Benim ihtiyaçlarıma benim fikirlerime uygun bir parti yok. Her seçim döneminde bana teklifler gelir. Meclis'e girsem beni döverek atarlar. Zaten ben onların oturduğu koltuğa oturmam. Çünkü o koltuklar Ceylan derisinden yapıldı. Şu anki milletvekillerinin entelektüel birikimini yeterli bulmuyorum. Milleti temsil eden bir milletvekilinin entele... Devamı

26 11 2012

Yok aga biz adam olmayız vesselam.

Yok aga biz adam olmayız vesselam. |  görsel 1

Kars'taki Karadağ Tabyası yıkılmaya yüz tuttu. 1848 - 1853 tarihleri arasında Sultan Abdülmecit zamanında yaptırılan 250 kişilik Karadağ Tabyası'nın bugünkü durumu içler acısı... Biz tarihimize sahip çıkamıyoruz vesselam.Başka bi izah tarzı yok ağa bunun. Devamı

24 11 2012

Erzurum :Rum toprağı anlamına geldiğini biliyormuydun?

Erzurum :Rum toprağı anlamına geldiğini biliyormuydun? |  görsel 1

ERZURUM: "Ardı Rum" kelimesinden gelir. Yani "Rum toprağı demektir. Devamı

23 11 2012

Osmanlıda kardeş katlinin içyüzü.

Osmanlıda kardeş katlinin içyüzü. |  görsel 1

  Osmanlı ortak aklı, başlangıçta bu geleneğe bir miktar açık bir görüntü arz ederken (Cem Sultan ile Bayezid arasındaki sıcak çatışmada ya da Kanuni ile oğlu Mustafa arasındaki soğuk gerilimde görüldüğü gibi) iktidarın kimde olacağının kesin kurallarla belirlenmemiş olduğu hak eşitliğine dayalı bir düzeni yürütmüştür. Bu düzen sayesindedir ki, doğum tarihi hesabıyla tahta çıkılacak olsa sıranın kendisine gelmesi hayal olan Yavuz gibi yetenekli bir şehzade, babasına “isyan” ederek tahta çıkmış ve ülkenin Fatih’ten beri eğri duran belkemiğini düzeltmeyi başarmıştır. Halbuki bize daha “insanî” gibi gelen “ekberiyet” sisteminde ne ruhen, ne de yaş olarak bir Yavuz’un yetişmesi kolay kolay mümkün olamayacaktır.   O zaman soralım: Saltanat savaşlarını mı tercih edersiniz, kardeş katlini mi, yoksa hanedan içi öldürmelerin istisna haline getirildiği ekberiyet sistemini mi? Bir kere mükemmel, kusursuz bir yönetim biçimi varmış gibi konuşuyoruz. Bütün yönetimler kusurludur ve bu kusurları en fazla kabul eden ve telafi etmeye açık olan yönetim şekline demokrasi diyoruz. Siyaset her zaman paradokslarla doludur ve kimin yöneteceği (aslında “kimin yönettiği”) sorusu bugün bile karanlıktadır. Osmanlı yönetim anlayışında da kimin yöneteceği sorusuna 1603 tarihinde ekberiyet + kafes sistemiyle bir çözüm getirilmiştir. Artık bir padişah tahta oturduğunda sarayın öbür kapısından çocuk tabutları çıkmamaktadır; ama bu defa da delilerin, mecnunların, hastaların (I. Mustafa, Deli İbrahim, V. Murad) ve yaşlıların (unutmayalım ki, Sultan Reşad tahta çıktığında 65 yaşındaydı), devleti yönetmeye ehliyetli olsun olmasın her hanedan mens... Devamı